• Anders Leijon tillträder som sälj- och marknadschef för Kolmårdens Djurpark efter sommaren. Foto: Kolmårdens Djurpark

Leijon ska marknadsföra Kolmården

Anders Leijon blir sälj- och marknadschef för Kolmårdens Djurpark. Anders kommer närmast från musikbranschen där han senast arbetat för Melodifestivalen.

Efter sommaren tillträder Anders Leijon som sälj- och marknadschef på Kolmården. Han kommer närmast från Live Nation där han under samma titel arbetat med Melodifestivalen. I son roll på kolmårdens Djurpark kommer han främst att arbeta med affärsutveckling och med Kolmårdens partners.

– Min ambition är att tillsammans med Kolmårdens erfarna medarbetare, fortsätta arbetet med att utveckla, marknadsföra och erbjuda besöksupplevelser i världsklass för både privatpersoner och företag. Både gällande konferensarrangemang, intressanta och relevanta företagssamarbeten och positiva besöksupplevelser på både Kolmården och Vildmarkshotellet, säger Anders Leijon i ett pressmeddelande.

Christer Fogelmarck, koncernchef för Parks and Resorts och t.f. vd för Kolmården är glad åt nyförvärvet.

– Kolmården har utvecklats mycket på senare år, men vi har fortfarande massor ogjort. Anders får en nyckelroll i det arbetet och vi är väldigt glada över att få välkomna honom till Kolmården, säger han.